Marina and the diamonds – The Family jewels

The Family Jewels (Marina and the Diamonds album)

The Family Jewels (Marina and the Diamonds album) (Photo credit: Wikipedia)

Ešte na konci minulého roka som za svoj najväčší hudobný objav poslednej doby označila Florence and The Machine, o mesiac neskôr však u mňa na plnej čiare víťazí iná Angličanka.

Marinu na musicserver.cz označili za vokálnu alpinistku a potápačku (čo si vždy popletiem s rektálnou alpinistkou a potom sa divím, prečo sú na ňu takí zlí) a keď si vypočujete jednu z jej pesničiek, pochopíte prečo. Slečna Diamandisová totiž (na pop) mimoriadne kreatívne používa svoj hlas a dokáže z hĺbok Mari(á)nskej priekopy skočiť do falzetu za niekoľko sekúnd. Niekomu to môže vadiť, ja však výrazové spievanie milujem a tak si ma omotala okolo prsta prakticky okamžite.

Hudobne sa jedná o inteligentný pop s prvkami elektra, v ktorom často zaznejú aj temnejšie motívy a občas pripomenie staré harcovníčky Cyndi Lauper a Kate Bush (!) aj o niečo mladšiu Amandu Palmer. Sama Marina udáva ako svoje vzory Blondie, Kylie Minogue, The Distillers, Patti Smith, Toma Waitsa, Garbage, Nirvanu, PJ Harvey, Britney Spears, Dolly Parton, Fionu Apple, a Madonnu a to už je úctyhodná zbierka.

Neuveriteľná energia v kombinácii s chytľavou hudbou si ma podmanila a keď som zistila, že Marina dokáže napísať aj pôsobivý text o dievčenských problémoch (áno, kucí, nie ste sami, kto sa trápi kvôli nešťastným láskam)…mno, spoznať ju v svojich 13, tak mám dnes možno prezývku Marina Nietzsche.

Len ma mrzí príklon k stupídnemu mainstreamovému popu, ktorý je zreteľný na novom albume Electra heart (hlavne na singloch Primadona a How to be a heartbreaker, ktoré sú pre mňa prakticky nepočúvateľné) a dúfam, že sa jedná iba o dočasnú záležitosť zaradenú na album čisto z vypočítavých dôvodov.

2 thoughts on “Marina and the diamonds – The Family jewels

Zanechat Odpověď

