NEJLEPŠÍ CHLAPSKÉ FILMY – ČÁST PRVNÍ

“Když jsem se doslechl, že zemřel ve věku 45 let na infarkt, nepřekvapilo mě to. Jenom rozesmutnilo. Lidi nás vždycky brali jako soupeře, ale on byl jedním z mála, které jsem měl rád a jedním z ještě menšího počtu těch, které jsem respektoval. A jediným, komu jsem záviděl.”

Dvě formule jedou bok po boku koupajíce se v zapadajícím slunci, Daniel Bruhl alias Niki Lauda se loučí se svým respektovaným protivníkem i přítelem Jamesem Huntem (Chris Hemsworth) a já znovu zamačkávám slzu dojetí nad příběhem jednoho pozoruhodného vztahu dvou pozoruhodných mužů. A to mě prosím Formule 1 nikdy nezajímala a nemám ani řidičák. Jak katarze z Rivalů pomalu vyprchává, začínám přemýšlet, jakou dávku filmového testorenu si střelím příště. Kinematografie je od svého vzniku před 120 lety až do dnešních dnů převážně mužskou záležitostí, takže rozhodně mám z čeho vybírat.

130910155412-rush-movie-poster-horizontal-gallery

Chci  se zase dojmout u scény, kdy Butch Cassidy a Sundance Kid vyběhnou do předem prohrané přestřelky s mexickou armádou? Znovu se radovat z Rockyho vítězství nad Apollo Creedem? Po x-té se opájet charizmatem Pacina a De Nira při jejich intimním pokecu poldy se zločincem v bistru v Nelítostném souboji? V hlavě mi začíná rolovat seznam každou vteřinou bobtnající o další prověřené klasiky. Snad bych si je měl radši sepsat a nejlíp hezky chronologicky…

A tady je. Seznam filmů o chlapech a primárně pro chlapy, který je – hlavně z důvodu zachování rozumné délky – zatraceně subjektivní. To znamená, že každý film na něm miluju, nejméně 3x jsem ho viděl a nemůžu se dočkat, až ho jednou pustím svému synovi. Nebo synům. Nebo klidně i dcerám, protože nepotřebujete ptáka na to, aby jste si vychutnali skvělé filmy. Mrkněte na něj a klidně se se mnou hádejte nebo mi na oplátku pošlete ten svůj.

P.S.: Ano, moje velkodušná manželka-feministka mi laskavě povolila napsání a publikování tohohle článku.

MZDA STRACHU (1953)

Jo, já vím, že se i v první polovině 20. století točily filmy. Jo, slyšel jsem o Hawksovi, Fordovi a Johnu Wayneovi. Jo, viděl jsem V pravé poledne (1952)… A dost, prostě začnu Mzdou strachu, kapišto?

image16

Když jsem bejval kluk, vídal jsem chlapy, jak odcházeli na podobný fušky… a nevraceli se. A když se vrátili, tak jako trosky. Vlasy jim zbělely a ruce se jim třásly. Nemáš tušáka, co je to strach. Ale uvidíš. Je nakažlivej, nakažlivej jako neštovice! A jak ho jednou dostaneš, máš ho už do smrti!

Film, označovaný některými za nejlepší thriller všech dob, nabízí mnohem víc, než jen nervydrásající, protože realistickou zápletku o nebezpečném převozu výbušného nitroglycerinu. A sice dobře napsanou a zahranou studii chlapského přátelství – sobecký frajírek Mario (Montand, ze kterého film udělal hvězdu) prožije ukázkovou bromance s protřelým gaunerem Joem (Vanel), kvůli níž odkopne svého dobrého kámoše Luigiho. Když ale začne jít do tuhého a všichni se ocitnou tváří v tvář skoro jisté smrti, rychle se ukazuje, kdo je opravdový frajer a skutečný přítel. Zatoužíte-li po přídavku, je tu podle podobného receptu ukuchtěný a neméně vydařený Splašený vlak (1985).

Chlapský fakt: Jean Gabin odmítl roli Joa, jelikož si nemyslel, že jeho fanoušci budou ochotni platit za možnost vidět ho, jak se mění ve zbabělce.

SEDM STATEČNÝCH (1960)

Zapomeňte na Most přes řeku Kwai (1957), Bena Hura (1959) a Spartaka (1960), moje číslo dvě je nejslavnější westernová slezina vůbec.

image15

Už nikdy o svých otcích neříkejte, že to jsou zbabělci, protože nejsou. Myslíte, že jsem statečnej, protože nosím zbraň; no, vaši otcové jsou mnohem statečnější, protože nesou odpovědnost, za vás, vaše bratry, sestry a matky. A ta odpovědnost je jako velká skála, co váží tunu. Ohejbá je a ohejbá, až je nakonec pohřbí pod zem. A nikdo je nenutí, aby to dělali. Dělaj to, protože vás milujou a protože to chtěj dělat. Já takovou odvahu nikdy neměl.

Je-li kinematografie převážně mužskou záležitostí, pak western je jí úplně. Sedm pistolníků, jejichž doba minula, chrání vesnici proti bandě desperátů, jejichž doba minula, a kontempluje nad tím, co jim jejich volba životního stylu dala a vzala. To vše v luxusním obsazení a s kvalitním záporákem, za úderných dialogů a hlášek a podbarvené notoricky známým hudebním motivem. Máte-li chuť na temnější, syrovější a krvavější verzi téhož tématu, sáhněte po Divoké bandě (1969) režisérského übermacha Sama Peckinpaha, mně osobně ale k srdci nikdy nepřirostla, přestože zásadně ovlivnila styl mého velkého oblíbence Johna Woo.

Chlapský fakt: Akira Kurosawa, režisér Sedmi samurajů (1954), jichž je Sedm statečných remakem, věnoval jejich režiséru Johnu Sturgesovi po premiéře samurajský meč na znamení, že se mu snímek velmi líbil.

V ŽÁRU NOCI (1967)

A teď si dovolím drze přeskočit nástup agenta 007 (Dr. No, 1962), týmovky Velký útěk (1963), Let Fénixe (1965) a Tucet špinavců (1967), i první setkání Vinettoua s Old Shaterhandem (Vinnetou, 1963) k prvnímu policajtskému buddy movie na mém seznamu.

image07
Říkají mi PANE Tibbsi.

Perfektně napsané kriminální drama o nelehkém sbližování nesourodé dvojice policajtů – elegantního černého experta na vraždy z velkého města na severu a omezeného ješitného bílého poldy z rasistického jižanského buranova. Barevně i povahově namixovaných policejních parťáků už stříbrné plátno pamatuje fůru, ale Tibbs/Gillespie (Poitier/Steiger) patří k nejstarším, nejslavnějším a nejfunkčnějším.

Chlapský fakt: Film i Steiger vyhráli Oscara. Poitier ho získal už čtyři roky předtím a byl prvním takto oceněným černošským hercem.

TENKRÁT NA ZÁPADĚ (1968)

Soumrak drsných mužů Divokého Západu podruhé (ve stejném roce jako Bullitův případ nebo Nebeští jezdci).

image12

Harmonika: Tak jsi přece jen zjistil, že nejseš byznysmen?
Frank: Jenom chlap.
Harmonika: Vymírající druh.

Tentokrát v epickém špagetovém podání maestra Leoneho, který de facto nic jiného než chlapské filmy netočil (dolarová trilogie, Tenkrát v Americe) a okořeněné pomstou i silnou ženskou postavou (Cardinale), chycenou mezi tajemným cizincem (Bronson), bezohledným záporákem (Fonda) a dobráckým banditou (Robards). Nádherná kamera, nezapomenutelná Morriconeho hudba, úchvatná výprava, úsporné a úderné dialogy, famózní herci…o tomhle bijáku se dá mluvit jen v superlativech a já měl to štěstí, že jsem ho viděl v kině.

Chlapský fakt: Bronson se vsadil s Leonem o bednu whiskey, že Fonda roli nepřijme. Fonda skutečně váhal a nakonec se stala jedinou zápornou rolí v jeho kariéře. Údajně ho k ní přemluvil Eli Wallach, který hrál Calveru v Sedmi statečných a ošklivého v předchozím Leoneho filmu Hodný, zlý a ošklivý.

VYSVOBOZENÍ (1971)

Dobře, dobře, nechceme tu mít přewesternováno, takže s těžkým srdcem vynechám Butche Cassidyho a Sundance Kida (1969) a přenesu se na začátek 70. let, éry plné (ne)příjemně nekompromisních a znepokojivých filmů o morálně problematických novodobých městských kovbojích (Francouzská spojka, Drsný Harry, Útěk, Přání smrti, Přepadení 13. okrsku, Šílený Max), jakož i strhujících chlapských blockbusterů (Skleněné peklo,  Superman). K tomu připočtěte Motýlka, Den šakala, Přelet nad kukaččím hnízdem, Lovce jelenů, Apocalypsu, Útěk z Alcatrazu, Zuřícího býka… a dostanete seznam chlapských filmů, kterými se bohužel z nejrůznějších důvodů zabývat nebudu.

image01

Někdy se musíš nejdřív ztratit, abys mohl najít sám sebe.

Čtveřice kamarádů z města sjíždí divokou řeku, ale už o jedno mužské znásilnění později se romantika mění v boj o holý život s místními zdegenerovanými burany. Přirozený vůdce měšťáků, macho Reynolds (bez kníru!) se po prvním kole ocitá na střídačce a postavit se neviditelnému nepříteli tak musí měkýš Voight. Film od začátku dýchá tísnivou atmosférou, k níž přispívá hlavně výborná kamera, těžící maximum z malebné krajiny, a hudba. A i když bychom asi nikdo nechtěli prožít to, co postavy ve filmu, stejně nás po každém zhlédnutí spolehlivě přepadne touha vyrazit s kámoši na vodu.

Chlapský fakt: Rok po uvedení filmu se na téže řece utopilo 31 lidí, kteří se ji pokoušeli sjet po vzoru filmových hrdinů.

KMOTR (1972)

Po westernech jsou mafiánské/gangsterské filmy dalším žánrem, ve kterém hrají prim muži.

image10

Trávíš čas se svou rodinou? To je dobře. Muž, který se nevěnuje své rodině, nikdy nemůže být pravým mužem.

A mafiánskému žánru vládne věrná a stylová filmová adaptace stejnojmenného bestselleru Maria Puza, který lze bez nadsázky označit za jakousi novodobou chlapskou bibli. V příběhu dona Corleone (Brando) a jeho syna Michaela (Pacino), který musí po otci proti své vůli převzít kmotrovskou štafetu a bezpečně provést svou rodinu nesmlouvavou válkou newyorských mafiánských klanů, totiž každý mladý muž najde odpovědi na všechy svoje otázky o životě a světě.

Chlapský fakt: Obsazení problémového Branda a neznámého Pacina si Coppola musel u studia vydupat. Studio přesvědčily až kamerovky a aby pro film získalo Pacina uvázaného u jiného projektu, muselo údajně využít svých kontaktů v podsvětí.

ČELISTI (1975)

image00

Ne, tohle není filmová adaptace Tří mužů ve člunu, ale další klasický thriller a další chlapský souboj s přírodou. I když jsem nikdy nebyl na rybách, tuším, že to obvykle nebývá tak vzrušující jako tady, kde se v klíčovém okamžiku Roy Scheider na potápějícím se konci stožáru marně snaží zastřelit obřího žraloka, který se na něj řítí, načež já ani nedýchám. Z našeho chlapského úhlu pohledu je zajímavá hlavně poslední třetina filmu. V ní se nesourodá trojice mužů – policajt, vědec a lovec – hraná výbornými herci vydává na nebezpečnou plavbu a při té příležitosti se zkamaráďuje tradičním chlapským způsobem – opije se, ukazuje si jizvy a vypráví nezapomenutelné historky (skutečné ztroskotání USS Indianapolis).

Chlapský fakt: Když skladatel John Williams poprvé pustil Spielbergovi slavný žraločí hudební motiv, ten se prý zasmál a myslel si, že si z něj dělá legraci.

ROCKY (1976)

image11

No tak, Adrian, je to pravda. Byl jsem nula. Na tom ale nesejde. Přemejšlel jsem a je jedno, jestli prohraju. Je úplně jedno, jestli mi rozbije hlavu. Jen to chci vydržet až do konce. Nikdo s Creedem celej zápas nevydržel. Jestli to zvládnu a budu tam po zaznění gongu ještě stát, budu poprvý v životě vědět, že nejsem jen další nýmand z týhle čtvrti.

Sportovní pohádka a ultimátní feel good movie, v němž nejsympatičtější filmový outsider získá lásku, odemkne vlastní talent a vybojuje si v boxerském ringu svůj americký sen, zatímco jeho duchovní otec a představitel, jakýsi nýmand s podivným jménem Sylvester Stallone, se díky tomu ve skutečném světě stane přes noc hollywoodskou superstar. Rocky je Sly a Sly je Rocky a kdo u nejkatarznějšího konce všech dob nebrečel jako želva, neaplaudoval nebo nevyskočil a neboxoval do vzduchu, ten předchozích 115 minut buď prochrápal nebo nemá srdce. Boj sám se sebou, problematický vztah s otcovským trenérem Mickem i nejlepším kámošem Pauliem, romantická linka s plachou Adrian… a strhující hudba Billa Contiho.

Chlapský fakt: Sly byl nominován na Oscara coby Nejlepší herec v hlavní roli a za Nejlepší scénář. Získat tyhle dvě nominace v jednom roku se před ním podařilo jen Charlie Chaplinovi a Orsonu Wellsovi.

TAXIKÁŘ (1976)

A teď si dáme pro změnu pořádnou depku. Sedmdesátky obrodily chlápky beroucí právo do vlastních rukou (Drsný Harry, Přání smrti), které často hráli ti samí, co je v šedesátkách hráli ve westernech. Jeden se ale výrazně lišil.
image06

Poslouchejte, vy zmrdi, vy kokoti. Tady je chlap, kterej si to už nenechá líbit. Chlap, kterej se postavil vší té špíně a sračkám.

Taxikář je večerníček všech osamělých magorů s bouchačkami. Vláčná, sugestivní, dojemná i vtipná a filmařsky mistrovská sonda do hlavy vietnamského veterána trpícího nespavostí, který nedokáže najít cestu ze své samoty a obklopen špínou velkoměsta podléhá svým špatným myšlenkám. New York z odvrácené strany, brilantní De Niro a drsná závěrečná přestřelka.

Chlapský fakt: Paul Schrader vycházel při psaní scénáře ze své osobní zkušenosti. Když se po přistěhování do Los Angeles nervově zhroutil, uzavřel se, nekomunikoval s okolním světem a oblíbil si pornokina. Scénář napsal během pár dnů a na stole měl při psaní položenou nabitou zbraň jako inspiraci.

RAMBO: PRVNÍ KREV (1982)

Spousta z vás si teď jistě odplivne a přestane číst dál, dost možná se mnou i mluvit. Nejenže (velmi nerad) přejdu bohatou nadílku chlapských filmů roku 1981 (Indiana Jones a dobyvatelé ztracené archy, Excalibur, Šílený Max 2, Útěk z New Yorku), ale navrch se přiznám, že mě prostě ultramachistický Barbar Conan (1982) nikdy nebral a Slye jsem měl vždycky radši než Arnieho, takže osmdesátky otevřu Rambem.

image13

Nic neskončilo! Nic! Nemůžete to jen tak vypnout! To nebyla moje válka! Vy jste přišli za mnou, ne já za váma! A udělal jsem, co jsem musel, abych vyhrál! Ale někdo by nás nenechal vyhrát! Když jsem se vrátil, uviděl jsem ty pitomce na letišti, jak mi nadávají do vrahů dětí a plivou na mě a všechny ty sračky! Co jsou zač? Nebyli tam a nevěděj, vo čem to vyřvávaj!

Melancholický chlapácký doják o traumatizované mašině na zabíjení a její těžké cestě domů, položil základy osmdesátkových reaganovských akčňáků o jednočlenných armádách kosících nepřátele po stovkách, ale s přidanou hodnotou sedmdesátkově hořkého ocasu. Tím je finální huhňavě-plačtivý monolog skoro autistického hrdiny k otcovské figuře jeho velitele Trautmana (Crenna), který by pohnul i se skálou. Sly ty outsidery nehrál, on jimi prostě byl.

Chlapský fakt: Sly označil Ramba za svou nejproblematičtější roli.

VĚC (1982)

John Carpenter je jeden z mála režisérů, které uznávám jako bohy. Žádný jiný režisér také neměl takový vliv na mou vlastní filmovou tvorbu a jeho temné a béčkové chlapácké podívané Přepadení 13. okrsku nebo Útěk z New Yorku si dávám i dvakrát ročně. A zeptáte-li se mě, který jeho film považuju za nejlepší a mám nejradši, tak vám bez váhání odpovím, že…

image04

Od úvodního titulku s názvem filmu, od prvního tónu Morriconeho hudby, který zazní do tmy, od první scény (vrtulník vs pes), je vám jasné, že vás čeká mimořádný zážitek. A od prvního zhlédnutí v pubertě (kdy jsem z toho byl podělanej až za ušima) má Carpiho Věc taky své pevné místo v mé hororové topce. Působivý efektový horor si bere to nejlepší z Vetřelce a Lupičů těl a spojuje těžkou paranoidní a bezvýchodnou atmosféru, nesnesitelně umocňovanou znepokojivou hudbou, s přehlídkou prvotřídních masek a gore efektů a dvěma pamětihodnými lekačkami (resuscitace, krevní zkouška), to celé v exotickém prostředí a završené jedním z nejlepších filmových konců. Jo a výborná práce se zatmívačkami. A ani nevadí totální plochost postav.

Chlapský fakt: Carpenter uvádí, že ze všech svých filmů má Věc nejradši.

ZJIZVENÁ TVÁŘ (1983)

image05

Tony: Chci to, co se mi nabízí.
Manny: A co se ti nabízí?
Tony: Svět, chico, a všechno v něm.

Ultimátní film o vzestupu všehoschopného jednotlivce a nejlepší výkon Pacinovy kariéry. Technicky brilantní, brutální krvavý rauš s famózními dobovými songy, vrcholící památným masakrem, který se nachází v mém osobním top tenu nejlepších filmových konců všech dob. A když se řekne A musí se říct i B – o dekádu později se De Palma s Pacinem znovu sešli na Carlitově cestě, lahůdkové melancholické gangsterce, kterou lze brát jako přídavek/alternativní konec Zjizvené tváře a její protipól, tentokrát nevyprávějící o cestě přes mrtvoly, ale o cestě od mrtvol. A tu neprovází paranoia mocných, ale smutný fakt, že v téhle branži opravdu nemůžete nikomu věřit a vaše zásadovost a víra v přátelství, loajalitu či čest vás jen stáhne dolů.

Chlapský fakt: Film chtěl natočit i Scorsese s De Nirem, ale nevěděli, jak přenést původní gangsterku ze 30. let do současnosti. Vyřešil to tehdy začínající Oliver Stone, který scénář založil na problematice kubánských imigrantů a pašování drog. Všechny násilné scény opsal ze skutečných zločinů a dokonce se setkal se skutečnými jihoamerickými narkobarony.

AMADEUS (1984)

Rock me Amadeus! Přesně tak. V tomhle roce spatřily světlo světa takové chlapské filmy jako Terminátor (i když kdo na konci filmu terminátora rozdrtí, he?), Tenkrát v Americe (nuda) nebo Bounty (Master and Commander je mnohem lepší) a já si vyberu… Amadea? Co může být nudnějšího než životopis skladatele vážné hudby?

image02

Od teď jsme nepřátelé, ty a já. Protože sis za svůj nástroj vybral chlubivé, chlípné a oplzlé děcko a mě jsi odměnil jen tím, žes mi dal poznat své vtělení. Protože jsi nespravedlivý a bezcitný, tak se ti postavím, to přísahám. Budu ubližovat Tvému stvoření, jak jen budu moci. Zničím ho.

Na rovinu vám říkám, že blíž už se v tomhle seznamu k českému filmu nedostaneme. Mozart složil božskou hudbu a Forman o tom natočil božský film. Vypravěčsky brilantní drama o vztahu nepraktického živořícího génia, jehož hudba přežila zkoušku času, a ve své době úspěšného průměráka, který ale skončil na smetišti dějin a pamatujeme si ho jen proto, že toho prvního zabil. Nebo ne? Amadeus je všechno jen ne klasický životopis a i když nese v názvu Mozartovo jméno, je spíše příběhem tragické postavy Salieriho (Oscarem oceněný Abraham), který je v pohodě, dokud mu do života nevstoupí Mozart a nevědomky vše nezničí. Do té doby zbožný Salieri se rozhodne poslat Boha do prdele a na oplátku zničit Mozarta – kterého ale do poslední chvíle hluboce obdivuje.

Chlapský fakt: Nezaměnitelný Mozartův smích byl vytvořen na základě popisu v dopisech a odkazech o něm. Byl popisován například jako „když kovem přejíždíte po skle“.

STůJ PŘI MNĚ (1986)

Rok 1985 byl rokem reaganovských akčních filmů – premiéru měly Komando, Rambo 2, Přání smrti 3, Rocky 4, Americký ninja nebo Invaze do U.S.A. s Chuckem Norrisem. A já ho s klidným svědomím úplně vypustím. A schválně, co si vyberu z roku 1986, kdy vznikly například Vetřelci, Top Gun, Cobra, Četa nebo Barva peněz?

image17

Už nikdy jsem neměl takové kamarády, jako když mi bylo dvanáct.

Čtyři dvanáctiletí kluci putují za horkého letního dne a tónů nostalgické instrumentálky Stand by me po kolejích vstříc mrtvole a dospělosti. Reiner (později úspěšně adaptoval ještě Misery), dokonale vytěžil Kingovu novelu a stvořil krásně melancholickou a autentickou vzpomínku na dětství a odstřihávání se od něj. Nevím jak vy, ale když mě bylo dvanáct, měl jsem tytéž kamarády, starosti i nadávky. Kde je tomu všemu konec… Jedna z nejlepších adaptací Kinga a jeden z nejlepších dětských filmů/filmů o dospívání vůbec.

Chlapský fakt: Stephen King považuje tento film za nejzdařilejší převedení jeho díla na plátno.

PREDÁTOR (1987)

Rok 1987. To máme Smrtonosnou zbraň, Neúplatné, Olověnou vestu nebo Wall Street. Ale hlavně…

image14

Vynechat Arnieho úplně bych si nedovolil, takže tu  máme mega-ultra-hyper-testosteronový reaganovský akčňák a další střet jedné chlapské partičky s neviditelnou potvorou z vesmíru. Antarktidu nahradila dusná tropická džugle, Morriconeho Silvestri a oproti polárníkům z Věci má Arnieho komando výrazně napumpovanější svaly (a místo plamenometu rotačák). A předává nám lekci zásadního významu, kterou ale naši učitelé na základce jaksi přeskočili, a sice, že když to krvácí, můžeme to zabít. Get to da choppa!

Chlapský fakt: Rotační kulomet General Electric XM-214 Mini-gun, který se ve filmu objevil, má kadenci až 10 000 výstřelů za minutu a primárně je určen pro instalaci do vozidel a helikoptér. Pro film byl upraven tak, aby bylo možné nosit jej v rukou, a také zpomalen – ve skutečnosti se při střelbě otáčí buben mnohem rychleji.

SMRTONOSNÁ PAST (1988)

Chápu, že jste vyrostli na Krvavém sportu, ale bude to Smrtonosná past.

image09

Ty hajzle! Já tě zabiju, i kdybych tě měl rozkousat a sežrat!

A znovu McTiernan, tentokrát otáčející kormidlo akčního žánru od masakrálních osmdesátkových vybíjených s neprůstřelnými svalovci, co nepotřebují dobíjet zbraně, do realističtějších a sebeironičtějších vod. Bruce Willis poprvé jako newyorský polda John McClane ve špatnou chvíli na špatném místě – na Štědrý večer v mrakodrapu obsazeném teroristy v čele s charizmatickým Hansem Gruberem (vynikající Rickman). Než samomluvou trpící bosý osamělec v zakrváceném tílku porazí nelítostnou přesilu, bude ho to stát hodně prolézání výtahovými a větracími šachtami, krve vyceděné z rozřezaných chodidel a taky jeden bungee jumping na požární hadici… Chlapská vánoční klasika č. 1. Lituju každého, kdo si jako kluk nehrál s kamarády v třináctiposchoďovém paneláku na to, že je to Nakatomi Plaza.

Chlapský fakt: McTiernan měl původně natáčet Komando 2, ale Arnie odmítl účast (stejně jako odmítl hrát v druhém Predátorovi). Komando 2 bylo změněno na Smrtonosnou past a Arniemu opět nabídnuta hlavní role, kterou také odmítl, takže putovala k Willisovi… a udělala ho.

KILLER (1989)

image08

Jsi jediný přítel, kterého jsem kdy měl.

John Woo je můj nejoblíbenější režisér vůbec a dát sem od něj jen jeden z jeho krvavých chlapských dojáků mi láme srdce. Killer, mapující nepravděpodobné, ale o to silnější přátelství podraženého čestného zabijáka a neméně čestného policajta, u mě o fous vítězí nad eposy Kulka v hlavě a Hard Boiled (o jeho amerických peckách Živý terč, Operace Zlomený šíp a Tváří v tvář nemluvě) a to díky závěru v kostele, který nenechá jedno mužské oko suché. Recept na finále a la John Woo je přitom jednoduchý – jeden Asiat řekne druhému: Jsi můj nejlepší kámoš, a pak spolu obouruč zpomaleně postřílejí 200 jiných Asiatů.

Chlapský fakt: Tarantino, Rodriguez a Besson odkazují na Killera ve svých snímcích Mariachi, Desperado, Jackie Brown, Brutální Nikita a Leon.

Pokračování příště, do té doby mi napište, na kolika filmech se shodneme 🙂

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s