9 nádherne morbídnych momentov z prírody

Milujem horor a odmalička mám aj slabosť pre prírodu (ktorú by som najradšej dotiahla celú do nášho 3+1, ako by vám iste so slzou v oku potvrdil môj muž) a tak som sa rozhodla dať dokopy článok so zaujímavými fotkami a videami, ktoré spájajú makabrózno a krásu. Pretože ako vedeli už prekliati básnici, smrť a krása sú nerozlučné sestry.

1. Slané jazero Natron v Tanzánii

j

cz.pinterest.com

Toto jazero má taký vysoký obsah soli, že zvieratá, ktoré v jeho okolí umrú sú po smrti prakticky mumifikované. Nezmenia sa však okamžite v kameň, ako by sa mohlo zdať z obrázkov – na fotky ich naaranžoval fotograf Nick Brandt.

2. Motýle si pochutnávajú na mŕtvej rybe

DCBStg3

3. Posledný odpočinok pumy na dne jazera  v Rocky Mountains

TvyamNb-BivtNwcoxtkc5xGBuGkIMh_nj4UJHQKuorcnqCf9FtvU15G_J69jkDovM4vM0m6ICEHqJw

Vyjadrenie autora fotky, Ryana Peruniaka, tu.

4. Kolónia papagájov alexandrov malých si zamilovala cintorín v Londýne

enhanced-buzz-wide-16431-1418998990-13

Fotku urobil Sam Hobson a nazval ju Feral spirits. Nikdo nevie, ako sa tieto papagáje v Londýne tak rozšírili – žije ich tam voľne nikoľko tisíc už desaťročia. Dokonca sa traduje, že momentálna kolónia pochádza z chovného páru, ktorý vypustil v Londýne hudobník Jimi Hendrix v 60. rokoch.

5. Mŕtva ovca zmrazená v ľade

tumblr_now3nkYFOn1s1vn29o1_1280

Fotka pravdepodobne pochádza zo Škótska.

6. Mäsožravý papagáj nestor kea sa zaživa kŕmi na ovci

11351448_10200748538711820_1829886797_n kea

Tento papagáj z Nového Zélandu je v skutočnosti všežravec, rád si však svoj jedálniček rozšíri o mäso oviec, začo sa u miestnych farmárov neteší príliš veľkej priazni. Mäsom v malom množstve nepohrdnú ani iné druhy papagájov, ktoré sa bežne živia ovocím, orechmi, či kvetmi.  Čítala som o andulkách, hodujúcich na mršine kravy, bohužiaľ sa mi však fotku nepodarilo nájsť – musí vám preto stačiť moje čestné slovo, že náš papagáj senegálsky, Serge, si s čistým svedomím odhryzne z varených kuracích pŕs.

7. Parazitická huba cordyceps mení správanie hmyzu a po smrti ho prerastie

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Táto strašidelná huba dokáže ovplyvniť mozog mravca tak, aby zmenil svoje chovanie. Napadnutý mravec vylezie na vysokú rastlinu, umiera a po smrti mu z tela vyraší plodnica huby, ktorá vypustí výtrusy a nakazí tak ďalšie mravce.  Pokiaľ teda v mravenisku zistia, že majú medzi sebou zombie mravca napadnutého cordycepsom, okamžite ho vyhostia a zanesú čo najďalej od mraveniska. Cordyceps napadá aj ďalšie druhy hmyzu, od toho teda český názov housenice čínská. Mimochodom, používa sa v alternatívnej medicíne ako všeliek. Neviem, ako vy, ale ja by som to nezjedla, ani keby ma za odmenu čakalo rande s Michaelom Fassbenderom.

8. Cencúľ smrti! Ľadový stalaktit zabije všetko, čo mu stojí v ceste

BRINICLE

9. Hviezdice hodujú na mŕtvole tulenieho mláďaťa

„Z môjho hnijúceho tela, kvety budú rásť a ja v nich a to je večnosť.“ —Edvard Munch

Opäť nádherné video z BBC.

Máte v svojej zbierke niečo podobné? Budem rada, ak mi napíšete.

AKTUALIZÁCIA 21.2: pozerám, že článok sa pekne šíri, mám k tejto téme ešte nejaké ďalšie materiály, takže očakávajte pokračovanie 🙂 Ak vás zaujíma, môžete ma začať sledovať na Facebooku, kde ho odkážem.
Ste na našom blogu prvýkrát a máte radi horor? Mrknite na hororové komiksy, filmy a poviedky, ktoré sme s Chozem vytvorili.

Zanechat Odpověď

